søndag 20. mai 2012

Utfordring og votter

 Det er sommer i Oslo. 
Hva passer vel bedre enn å vise frem siste produksjon av tovede votter...
Passer så godt til årstiden
 De grå vottene er strikket i Pt2 garn. 
Et garn jeg stort sett alltid bruker til toving av votter.
Da blir vottene litt fluffy og myke
 I påsken var det tilbud på Ask fra Hillesvåg.
Jeg endte opp med å  kjøpe 3,2 kg
 Noe av garnet er blitt til tovede votter.
Etter min mening er garnet veldig likt Pt2. 
Ikke like drøyt, men tover like mykt
Jeg bestilt 16 ulike farger og koser meg veldig med planlegging av ulike fargekombinasjoner.

For noen dager siden, fikk jeg en utfordring av felisi
Det synes jeg er utrolig koselig.

1. Strikker du helst i ull eller bomull?
   Uten tvil ull


2. Sjokolade, lakris eller potetgull?

    Ja takk absolutt alt :-)


3. Hva er din favorittfarge? Og strikker du i samme farger som klesskapet ditt inneholder?

    Yndlingsfargen min har alltid vært blå, men klesskapet mitt var i mange år dominert av svart. Mye av årsaken var nok at det lages mer svarte klesplagg enn blå om du ser bort i fra jeans. Uansett så passer jeg best kalde farger og det bærer fargevalg på garnet mitt, preg av. Jeg er allikevel en ivrig beundrer av strikkeprosjekter med garn i varme farger. Kanskje er jeg litt misunnelig på de som passer feks orange...


4. Hvilken årstid liker du best?


    Uten tvil sommer

5. Produserer du ufoer eller har du ett prosjekt av gangen?'

    Holder ofte på med flere prosjekter. Blir litt tungvint og ha med et stort prosjekt på bussen. Så jeg bedriver situasjonsbetinget strikking :-)


6. Hytte ved sjøen eller hytte på fjellet?

    Begge deler, dvs vi deler hytte med familie, hvilket byr på store utfordringer.


7. Hva strikker du mest av, plagg eller tilbehør?

    Aller helst tilbehør. Det går fortere!


8. Hva ville du absolutt ikke kalt barna dine?

    Håper jeg ikke tråkker noen på tærne, men Helga , Ruth og Olga for jenter. For gutter Ronny, Roger og    Marvin


9. Hva er din yndlingsrett, og liker du å lage mat?

    Jeg er veldig glad i skalldyr, og ja jeg like å lage mat. Men jeg er nok best på å bake :-)


10. Har du et spesielt talent som få vet om?

     Jeg var som ung en ganske habil danser og pianist


11. Liker du best å strikke med tykt eller tynt garn?

     Har nok en forkjærlighet for tynt garn, men like å varierer

Ser at mange av de jeg kunne tenke og utfordre allerede er blitt utfordret, så derfor sender jeg den ikke videre.

Ha en strålende uke 

7 kommentarer:

  1. Skal si du produserer votter!:)
    Kjempefine farger du har valgt! Tovavotter er uunnværlige her i huset om vinteren!:) ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  2. Kjempefine votter! Jeg er faktisk så glad i høsten, med strikkede skjerf og votter, at jeg kjenner jeg gleder meg bittelitte granne når jeg ser de bildene her.. Sykt, jeg vet det.... Men jeg ønsker ikke å hoppe over sommeren for det da!

    SvarSlett
  3. fin vottesamling - og
    koselig å lese svarene dine! :O)

    SvarSlett
  4. Kan være greit med noen votter på lur, vet aldri når værgudene skifter årstid her til lands. Flott samling da!

    SvarSlett
  5. Så fint det ble med tova votter i Ask-garnet! Angrer litt på at jeg ikke hev meg på tilbudet, men følger med på hva du lager isteden. Godt vi ikke trenger tykke votter på en stund forresten. :)

    SvarSlett
  6. Jeg kjøpte to av de tilbudspakkene selv, men har ikke brukt noe ennå.
    Blir sikkert noen votter her også. Dine ble veldig fine!

    SvarSlett
  7. Flotte votter! Selv om jeg må innrømme at de eneste vottene som er i bruk her for tia, er grillvotter... Men det er jo perfekt å ha et vottelager liggende til vinteren! Deilige farger

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)