lørdag 12. mai 2012

Kåpe i Nepal

 Første produktet fra Drops-salget.
Kåpe i Nepal og Kidsilk.
 Jeg er veldig begeistret for designer Lene Holme Samsøe.
Og litt tilfeldig kom jeg over boken Mere feminin strikk.
Boken er kun utgitt på dansk, tror jeg.
Men jeg er sørlending, og dermed reserve dansk.
Så det er ikke noe problem
 Boken inneholder mange utrolig flotte oppskrifter, etter min mening.
Mange som jeg har lyst til å strikke.
Og med betydelig mengder garn fra Drops salget, var det bare å sette igang :-)
 Som sagt er den strikke i Nepal og Kidsilk på pinne 6.
Modererte noe i forhold til antall masker. 
Minste str i boken er small, og jeg er normalt en XS.
Nepal og Kidsilk gir et fluffy uttrykk, som jeg likte.
Kåpen er nok tykkere enn orginalen, hvor det var brukt Sisu.
Jeg er ikke så veldig begeistret for Sisu, men veldig glad i Nepal...
Kåpen ble tykk, god og varm.
Helt som jeg hadde tenkt.

Har lyst på en til i en annen farge og tynnere garn, kanskje Lima

Ha en strålende helg !!

8 kommentarer:

  1. Lekker jakke som passet helt perfekt til deg!
    Du må nok ut å handle mer på salg du;-)

    SvarSlett
  2. Kjempeflott jakke... :O)
    Jeg liker også designene til Holmsøe, men har stort sett laget av barneoppskriftene hennes. Hørtes veldig fin ut den boken!

    Flott blogg du har..., jeg legger meg til som følger og kommer snart innom igjen!

    SvarSlett
  3. Kjempefin kåpe, ser jo så god og varm ut også.
    Den kommer du til å få mye nytte av.

    SvarSlett
  4. Hun har utroligt mye fint, og denne var intet unntak!

    SvarSlett
  5. Flott kåpe, og du kledde den godt!

    Jeg fant ikke noe som fristet i den boken jeg, det var liksom ingenting for min kroppsfasong...

    Du har fått en utfordring i bloggen min :)
    Ha en fin 17. mai!

    SvarSlett
  6. Den ble kjempefin! Jeg har prøvd meg på den i Sisu og kidsilk, men ble ikke fornøyd, og prøvde flere farger. Men dette var et fint garnvalg! Kanskje jeg skulle tenke på nytt?

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)