tirsdag 3. august 2010

Kjedelig strikk i wollmeise

Kan wollmeise brukes til "kjedelige" raglan-gensere ? Jeg gjør iallefall det..
Gutta i familien har fått hver sin raglan-genser i wollmeise. Den store er strikket i fargen My old blue jeans, mens den lille er strikket i Admiral.

Minstemann ville ikke være modell så far og sønn bilde var helt uaktuelt :-)
Vel så fikk vi finne andre løsninger. Lett henslengt i en verandakasse ble løsningen..

Fikk til nød tatt et bilde under spilling med playstation. Det var lokkemiddelet for i det hele tatt å ta på seg genseren.

Jeg forelsket meg i det i utgangspunktet på grunn av de utrolig klare og flotte fargene. Mitt første plagg var en tunika. Da oppdaget jeg at etter vask blir plagget så utrolig mykt og klør ikke i det hele tatt. Trinemannen bruker genseren sin med bare t-skjorte under og trives..
Er det noen bakdeler med garnet. Ja... Det er veldig vanskelig å få tak i. Selges kun fredag morgen og ettermiddag over nett. Hvis ikke man tar turen til butikken som ligger i Tyskland. Koster mer en annet garn jeg har kjøpt. Men jeg synes det er verdt pengene.
Siden trinemannen også synes plagg i wollmeise er ypperlige, er han ikke like skeptisk til garnpakker som stadig dukker opp i posten. Så raglan-genserene er kanskje for kjedelige, men
når gutta mine liker de er det verdt det !



3 kommentarer:

  1. Flotte gensarar! Og når dei blir brukte er det jo perfekt:)

    SvarSlett
  2. Fordelen med å bruke Wollmeise til kjedelige, einsfarga garn, er at fargespelet i meisegarnet gjer at gensaren slett ikkje blir kjedelig likevel.
    Eg har også falt for dette garnet. Eg strikka ein kortarma Olivegensar, og den brukar eg utan noko under i sommarvarmen. Klør ikkje, virkar kjølande når det er varmt og varmande når det er kjølig ute :)

    SvarSlett
  3. Kjempetøffe! Raglangensere er tingen :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)