søndag 4. april 2010

Påske sysler

Nå er vi endelig tilbake etter å ha reist flere timer for å få sne, vind og tåke. Det ble ikke noe skigåing, men litt aking. Med oss på fjellet var Harry. Han er barnehagens maskot. Hver helg får han bli med noen hjem. Vi var de heldige vinnerene av Harry i påsken. Det er veldig koselig, men også litt slitsomt. Vi må liksom gjøre noe... Kan ikke skrive i dagboken til Harry at vi har sett på tv hele påsken. Men det verste er redselen for å glemme Harry igjen på hytte eller et annet sted..
Svigerfar prøvde ut etter tips fra meg, at eggene ville bli gule dersom de ble kokt med litt løk-skall i vannet. De ble skikkelig fine

I påsken ble det kjøpt inn nye eggeglass fra Green Gate. Et grønt, rødt og blått. Det gule er et eggeglass jeg kjøpte på Kremmerhuset i fjor

Det ble tid til strikking. Har startet på en tunika til storesøster. Strikket i wollmeise. Fargen er rosenrot. Har stjålet fra et Sandnes mønster, men denne skal få ermer på seg etterhvert. Det har storesøster bestemt.

Min egen tunika er veldig nesten ferdig. Skal feste en del tråder og slenge den i vaskemskinen. Modellbilde kommer senere ..... :-)





4 kommentarer:

  1. Kjempesøte tunikaer og koselige påskebilder! Du har jammen hatt en produktiv påske ;-)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Oj, du har strikka mykje! Begge tunikaene ser skikkeleg flotte ut, det blir spennende å sjå dei heilt ferdige:)

    SvarSlett
  3. Jeg må le av Harry, husker selv at det var litt masete med sånne besøk siden det krevde aktivitet utenom det vanlige.

    Kjempefine tunikaer, så fine farger! :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)