søndag 25. august 2013

Gjenvinning, absolutt

 Jeg har bokstavelig talt fått verdien ab gjenvinning inn med morsmelken.
Foreldrene mine holdt på med gjenvinning
lenge før det ble både politisk korrekt og noe alle gjør
 Jeg husker godt at aviser ble levert til nærmeste blomsterhandel,
den gangen man pakket blomstene inn i aviser.
Bruskorker, metallbokser osv ble levert til skraphandel.
Matavfall gikk i komposten.
 I Oslo har vi grønne poser til matavfall, 
og blå til plast.
De er relativt små, men hendige
 Jeg trengte noen gode "bøtter" til avfallet.
De måtte være passende størrelse og med lokk som var tett
slik at lukten fra matavfallet ikke skulle være 
som en festinvitasjon for fluer
 De perfekte bøtten for meg fant jeg på Kremmerhuset.
Som det sees på øverste bilde var det ment til Cat Food.
Det malte jeg over med sort bengalakk
Så i tillegg til å være praktiske
ble det mye penere på kjøkkenet
og det kan vi like :-)

3 kommentarer:

  1. De grønne og blå posene er perfekte til bøttene på badene! Sist vi var i Oslo stakk jeg innom Kiwien i det gamle nabolaget mitt og rappet med meg et par ruller! Ypperlig størrelse!

    Fine dunker du har funnet deg, forresten! :) Jeg ble fornøyd med "Recycle"-dunken jeg kjøpte på Kremmerhuset i sommer og som brukes til alt plastavfallet vårt. Himmel, så mye plastemballasje som lages! :o

    SvarSlett
  2. Det var lurt :-) De er sikkert akkurat passe størrelse også. Jeg så de hadde fått den Recycle-dunken da jeg var på Kremmerhuset sist - kanskje det kunne vært noe for plastavfallet vårt slik Rødhette sier. Nå samler jeg det i plastposer og leverer når boden tyter over...det tar forresten ikke så lang tid før det blir veldig mye plast. Tusen takk for hyggelig kommentar Trine! Klem fra Hanne.

    SvarSlett
  3. Så fine bøtter, det var en smart løsning! Vi har ikke bøtter med lokk, men posene blir byttet såpass ofte at det ikke blir noe særlig lukt heldigvis.

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)