søndag 21. oktober 2012

Rosa oktober


 Oktober er rosa måned.
Altfor mange gode venninner og kolleger har kjent brystkreften klamme grep.
Og heldigvis har det gått bra med de fleste.
 Det blir en del rosa strikking også i oktober.
Her med et lite utvalg cup-cake luer.
Som vi vel kan si er i prosess.
 Husfliden hadde de 2 siste ukene 20 % avslag på alt rosa garn.
Og da benyttes anledningen til å fylle opp rosa lageret.
 Siden det nærmer seg messe tid med stormskritt 
er det satt igang stor produksjon av prinsesse pannebånd.
Det pleier å være veldig populært.
Denne uken har jeg strikket + 10 stk.
men mye arbeid gjenstår før de 10 er ferdige for små prinsesser
Det må sys på perler i toppen.
I tillegg syr jeg fast litt bomullsstoff på vrangen,
slik at små prinsesser ikke skal klø av pannebåndet.
Og det tar alltid litt lenger tid enn det jeg tror...
Bilde: Veldig bra dag på jobben:) takk til fineste
Men jeg kan jo kose meg med noen rosa bringebærmuffins,
mens jeg syr :-)

Ha en strålende oktober søndag 

7 kommentarer:

  1. Så mange flotte prinsessekroner! Og nå fikk også jeg lyst på cupcakes!

    SvarSlett
  2. Nydelige rosatoner her.....
    De kronene blir fine! Skjønner ikke helt hvordan du får tid til å lage alt dette :o)
    Mye fint og godt!

    SvarSlett
  3. Wow, imponert av alt det fine du har fått laget i rosa, ha en fin, fin høst uke hos dere!

    SvarSlett
  4. Så mye fint du strikker! Lurer på kor du fant oppskriften på sånne prinsessekroner? Har garn til tre tupper som har veldig lyst å bli prinsesser, men ingen god oppskrift :/

    SvarSlett
  5. Rosa it is!! Prinsessekroner må nok produseres her også etterhvert:)

    SvarSlett
  6. Som du produserer! Lekre ting :) Og skjønner godt at de prinsesse-pannebandene er populære :)

    Ha ei fin uke
    Klem

    SvarSlett
  7. Skjønne prinsessepannebånd, hvor finner jeg oppskrift på disse?

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)