lørdag 6. oktober 2012

Oppskrift på trekk til tennbrikkeboksen

 Da prøver jeg meg på en oppskrift på trekket til tennbrikkeboksen.
Garn : Lima fra Drops
Mengde : ca 60 g
Pinne: 3,5 liten rundpinne.
Antall masker: 84.
Jeg har strikket falske fletter. (FF)
Da trenger jeg ikke hjelpepinne.
Teknikken er veldig enkel, men effektfull.
Falsk flette ( FF): Du har 2 masker rett. 
Strikke maske nr 2 på venstre pinne først
ved å hente masken med høyre pinne bak masken som ligger først på venstre pinne.
deretter den første masken.
 Legg opp 84  masker på inne 3,5
1 runde: Vrang
2-6 runde: 2 rett og 2 vrang
7 runde: FF( som går over 2 masker) og 2 vrang.
 8-12 runde : 2 rett og 2 vrang.
13 runde FF og 2 vrang.
Fortsett til du har strikket tilsammen 8 ganger FF og vrang.
Avslutt med 5 runder: 2 rett og vrang +
En runde vrang
Fell av
Strikketøyet måler nå ca 22 cm.

Det ferdige trekket kan eventuelt pyntes med en blonde eller et bånd.

4 kommentarer:

  1. Så fine, takk for oppskrift!
    Inspirerende :o)

    SvarSlett
  2. Så fint at du deler oppskrift, takk!
    Jeg har planer om å lage noen slike å gi bort i julegave:) Kjekt å gi bort til de som har "alt" - men som jeg vet liker seg forran peisen!:) Tror nok at vi må beholde en selv også ;)

    SvarSlett
  3. Visst är de snygga dessa muddar med falska flätor. De ser ut att vara svåra att sticka, men är väldigt lätta att sticka.....

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)