søndag 2. oktober 2011

Oppskrift på hals

 Hals med falske fletter
Damestrørrelse

Garn: Extra Fine Merino fra Drops
Pinne: 3,5
Garnforbruk: 2 nøster ( 85 g)
Falsk flette (FF) Strikk bakerste rett maske først, og den først rett masken sist.

Legg opp 100 masker

 Runde 1-5: 2 rett, 2 vrang
Runde 6: Strikk FF, 2 vrang fortsett pinnen ut
Gjenta runde 1-6: 4 ganger til.
Runde 31: 2 rett, 1 vrang og øk med en vrangmaske, 1 vrang
Runde 32-35 : 2 rett, 3 vrang
Runde 36: FF, 3 vrang.
Runde 37: 2 rett 1 vrang og øk med en vrangmaske, 2 vrang
Runde 38-41: 2 rett, 4 vrang
Runde 42: FF, 4 vrang
Runde 43: 2 rett, 1 vrang og øk med en vrangmaske; 3 vrang.
Runde 44-47: 2 rett, 5 vrang
Runde 48: FF, 5 vrang
Runde 49: 2 rett, 1vrang og øk med en vrangmaske, 4 vrang
Runde 50-53: 2 rett, 6 vrang
Runde 54: FF, 6 vrang
Runde 55-59: 2 rett, 6 vrang
Runde 60: Fell av

 Alternativ II (rosa eksempel)
Runde 49: 2 rett, 1 vrang og øk med en vrangmaske, 2 rett 2 vrang,
Runde 50-53: 2 rett, 2 vrang
Runde 54 FF, 2 vrang
Runde 55-59: 2 rett, 2 vrang
Runde 60: Fell av

Håper oppskriften er forståelig.
Gi meg et hint hvis ikke.
Jeg vil også gjerne få en hint om du har brukt oppskriften.
Enjoy .-)

Har også strikket i dobbel alpakka, men da brukt pinne nr 4, og lagt opp 92 masker

9 kommentarer:

  1. Kjempefine! Tror jeg skjønte oppskriften, for FF går over 2 masker, sant?

    SvarSlett
  2. Joda FF går over 2 masker .-)

    SvarSlett
  3. Hei :0) Så flott hals! Skal jeg jammen forsøke også. Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Lagt meg til som følger hos deg og legger deg til på blogglisten min. Titter innom igjen jeg. Inger Johanne

    SvarSlett
  4. Stilige halser! Takk for at du deler oppskriften!

    SvarSlett
  5. Så flott med oppskrift på de fine halsene! Skal se om jeg får testet ut i løpet av høsten. :)

    SvarSlett
  6. Så fine disse halsene er og så snilt av deg å dele oppskriften!

    SvarSlett
  7. Så flotte disse var, også så snill du er som deler oppskriften. Disse må jeg prøve meg på tenker jeg :)

    SvarSlett
  8. Så flott halsene var! Kjempesnilt av deg å dele oppskriften med oss andre! :)

    SvarSlett
  9. Utrolig flotte halsen. Og så raust å dele oppskriften :D Tusen takk!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)