søndag 12. juni 2011

rabarbra-saft

 Nederst i hagen har vi en diger rabarbra busk
 Noen av grenene var blitt skikkelig store.
Jeg har skjønt at rabarbra-saft kunne være morsomt og prøve seg på.
 Etter diverse søk etter oppskrift endte jeg opp med...
2kg rabarbra, vasket men ikke renset
1,5 liter vann.
Kokes opp, og små kokes i 15 min.
Siles gjennom et klede i 30 min.
Kokes på nytt med 1 kg sukker.
 Det ble en nydelig og søt råsaft.
Vi blandet 1 del saft og 3 deler vann, som ble helt perfekt for oss.
Saftflaskene kjøpte jeg på Søstrene Greene i går.
Utrolig søte
Gjett om vi har kost oss i sola og varmen med glass med iskald rabarba saft :-)

4 kommentarer:

  1. Mmmm. Det så godt ut. Pleide å lage rabarbrasuppe, men nå har jeg flyttet fra busken. Må kanskje skaffe en ny.
    ha en fin kveld1

    SvarSlett
  2. Dette var en god ide til hva man kan gjøre med rabarbaren. Det blir som oftes bare stående. men denne oppskriften skal prøves.

    SvarSlett
  3. NAM, det hørtes veldig godt ut! Får sommerfølelse i kroppen av å lese innlegget : ) Koselig blogg, jeg legger meg til som følger

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ så herlig, gleder meg til min rabarbra blir større.... Ha en strålende dag videre.

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)