onsdag 7. juli 2010

Bakedag

Ikke strålende sol over Oslo hele dagen, så da bakte viMannen skal være hjemme alene i 2 dager. Jeg tror ikke han skal sulte. Hele 8 brød ble det i dag. Jeg bruker kornbrød-pakken fra Møllerens som basis og fyller på med ekstra korn eller frø.

Idag hadde jeg også ekstra rug-mel. Jeg er veldig tilhenger av hjemmebakt brød. Kjøpebrød smaker ikke like godt. Til og med barna blir lei av kjøpebrød. Vi spiser også hjemmelaget grovt brød til reker. Smaker mye bedre enn loff. Bare prøv...

Det ble også tid til å lage kanelboller, eller kamelboller som lillebrob kaller de.


Barna er vedlig glad i sjokoladeboller. Jeg hadde ikke kjøpt inn sjokolade bitene Freia lager til baking. Men vi har stortsett alltid noen form for sjokolade i huset. Resultatet ble non-stop. Ser ikke så delikat ut, men smaker fortreffelig.


Noen savner kanskje bilder av glad og bakende barn. Ikke det at storesøster og lillebror ikke kan bake, men de er så mye bedre på å spise. Før jeg fikk sukk for meg var det forsvunnet både kanelboller og sjokoladeboller.


















2 kommentarer:

  1. Ikke noe smaker så godt som nybakt brød. Ikke skal man kimse av nybakte kanelboller og sjokoboller. Skjønner godt at det forsvant noen boller jeg:o)

    SvarSlett
  2. Dette så HIMMELSK ut, minner meg selv på at eg VIRKELIG bør ha en bakedag SNART!!!

    Takk for koselig kommentar i bloggen!!

    Kos deg og ha ei flott uke!

    HEIA SPANIA!!! heheh

    Klem Vibbedille ;))

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)