søndag 4. november 2012

Staff votter inspirasjon

Votter inspirert av Staff votter eller er det kanskje Bella mittens..
Da jeg strikket Staff vottene gjorde jeg noen endringer på mønsteret.
Fordi jeg brukte tynnere pinner for å få vottene noe tettere
slik jeg liker de.









for ordens skyld Staff vottene er de grå :-)
oversiden av vottene bestod av en flette i originalmønsteret,
men siden jeg økte antall masker fordi jeg brukte tynnere pinne,
tenkte jeg at det var plass til 2 fletter på oversiden.
Og det måtte jeg jo prøve ut.

Fremdeles bruker jeg Nepal fra Drops
Pinne nr 4,5
Vrangbord 40 masker: 2 rett og 2 vrang.
Avslutter med en runde rett og legger ut til 42 masker.
I original mønsteret går flette over  8 masker, 
mens når jeg har 2 fletter går fletten over 6 masker.
I tillegg legger jeg flette maskene på den første fletten foran hver gang,
men på den andre fletten legges flettemaskene bak hver gang.
Har du strikket fletter forstår du nok hva jeg sikter til :-)
Oversiden på vottene som består av 21 masker blir:
3 masker til perlestrikk, 6 masker flette, 3 masker perlestrikk, 6 masker flette og 3 masker perlestrikk
Eller følger jeg mønsteret til Staff vottene ,
sånn rent bortsett fra at til tommelen setter jeg av 8 masker
Er superfornøyd med resultatet. 
De sitter godt på hånden og jeg synes de er lekre.
Og de er raske å strikke 
Kan det bli bedre

Ha en strålende uke 
kanskje kommer det et mønster.....

4 kommentarer:

  1. Kjempeflotte votter.. :) jeg kunne virkelig tenkt meg mønsteret.. :) ha en flott søndag videre.
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  2. Kjempefine vottar ein anvendeleg farge! Ha ei fin hobbyveke!

    SvarSlett
  3. Nydelig votter!
    Lekker farge også :)

    SvarSlett
  4. Så flotte votter! Kjempefine, altså!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)