fredag 18. april 2014

Frøken seilergenser med en snev av skappel

 Som jeg har skrevet om flere ganger 
så var jeg på lagersalget til Tjorven Garn
Det første salget fikk jeg med meg noen nøster
med Lana Grossa Classic Tweed
og denne påsken skulle garnet til pers.
 På Instagram observerte jeg at mange strikket Frøken Seilergenser fra pickles.no
Og den ser ut som en perfekt vår og sommergenser.
I tillegg er den strikket i Tweedgarn, som passet meg bra.
 Til stripene har jeg brukt rester av alpakka garn.
I original oppskriften har de brukt angora-garn, 
men alpakka ble fint det også
Brukte ca 20-30 g av de 2 ulike fargene, og det var rester jeg fant i garnlageret :-)
Blir så fornøyd når jeg kan få brukt opp smånøster
 Har prøvd å style genseren med både lyse og mørke bukser,
og begge passer bra. 
Denne genseren skal nok bli brukt mye fremover
 Tweed garnet har et veldig flott spill i seg, 
både i farger og med de små ujevnhetene
Garnet var litt trått og strikke med, men det ble behagelig mykt etter vask
Og her ser dere Skappel inspirasjonen,
det at forsiden er noe kortere enn baksiden

Garn: Lana Grossa Classic Tweed , ca 300g
+ noen rester alpakka
Pinne: 3,5
Strikket: Top-down

Håper du som titter innom har en strålende påske
og får mye tid til kreativitet :-)

1 kommentar:

  1. Så stilig genser! :)
    Likte den veldig godt. Morsomt med tweedgarn. Jeg skal prøve meg på det etterhvert. Håper dere har en kjempefin påske og at du får masse strikketid! :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)