onsdag 10. april 2013

Tid for pannebånd

 Sist helg brukte mange av de store avisene 
fete overskrifter om været.
Det skulle bli varmt, veldig varmt
så varmt at man kunne gå i shorts.
Mine ben tåler ikke fremvisning i -2 - 5 grader
De ville nok bli i en litt ulekker blå/ lilla farge
 Siden det var meldt så varmt vær, 
så ble det strikking av litt pannebånd i helgen.
Ideen til oppskriften har jeg funnet i en av strikkegruppen
på facebook.
 Lillebror sitt pannebånd er strikket i Drops Extra Fine Merino.
Vrangborden med pinne 3 og resten på pinne 3,5.
Jeg la opp 100 masker som ble 108 etter vrangborden

Lillebror har hatt middelalder idrett på skolen
og derfor er dagens rekvisitter: Selvlaget pil og bue :-)
 Storesøster måtte også få pannebånd.
Hun forelsket seg helt i blåfargen til Drops Big Merino
Så da var det avgjort :-)
 Her ble vrangborden strikket på pinne 4 
og resten på pinne 4,5.
Jeg la opp 88 masker 
som ble økt til 90 etter vrangborden
På bildet kan det se ut som det er veldig varmt,
men vi var ute i noen få sekunder for å få bildene av storesøster.
Hun er jo en dreven modell blitt, 
og de skal jo ikke vise på bildene om det er kaldt eller varmt :-)

Ha en strålende april uke :-)

7 kommentarer:

  1. Kjempetøffe! For en morsom kombinasjon da, 'marius-stjerner' og hodeskaller, hihi.

    Og den blåfargen så bare helt nydelig ut ja! :)

    Ha ei fortsatt fin uke
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempetøffe pannebånd!
    Noe for meg det der med en gutt på 11!!

    KOS deg og ha en flott kwell ;)

    Klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  3. To drevne modeller du har. Fine pannebånd du har strikket:-)

    SvarSlett
  4. Kjempestilige pannebånd da. Flotte barn også.
    Klem

    SvarSlett
  5. Stilige pannebånd! Kjempefine farger, særlig gutteversjonen likte jeg godt :)

    SvarSlett
  6. Fine pannebånd til flotte unger! Pannebånd klarer man seg ikke uten når det er vår. Iallfall ikke her i Nord-Norge, hvor jeg bor :)

    Ha en fin kveld!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  7. Tøffe pannebånd!

    God helg til deg :)
    klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)