lørdag 25. august 2012

Min egen Rose

 Min egen Rose strikket i Geilsk Tweed.
Stylet med sort genser fra H&M
Og sorte blanke strømper.
( dagens outfit på Ullern, kanskje jeg burde starte blogg : Ullernfruen)
Mønsteret fant jeg i oppskrifts hefte: Amimono Knit Collection 2010.
Har brukt maskeantall til str 4 år (WOW)
men strikkefastheten min er 22 masker per 10 cm
mens originalt er det 24 masker per 10 cm
 Begynte egentlig og strikke tunikaen i Kauni, og størrelse 4 år,
men oppdaget at det ble kjempesvært!!
Og var bare å rekke opp..
Positivt førte det til ideen om at jeg hadde lyst på en selv :-)
 Og i sommer hadde jeg kjøpt inn grå Geilsk Tweed.
5 nøster som ville passe perfekt til prosjektet.
 Brukte samme maskeantallet som størrelse 4, men har strikket den lengre.
Dette har jeg gjort ved å strikke flere runder med rettmasker, 
før jeg strikket en runde vrang og felte noen masker.
I tillegg må det vel sies at jeg er mer brystfager enn en 4 åring,
og derfor er det ikke felt av like mange masker som i oppskriften.
Jeg er superfornøyd med resultatet.
Litt i tvil om jeg kan bruke den som kjole,
er jo tross alt snart middelaldrende :-)

Jeg kommer til å skryte lenge av at den er i størrelse 4 :-)
selv om jeg vet at det ikke stemmer helt i forhold til strikkefasthet, men det er vel en detalj..

8 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin - og str. 4 passer deg jo perfekt;-)

    SvarSlett
  2. For en god ide! Den ble kjempefin i det garnet!

    Jeg har en barselgave str 1 år som passer til meg, og har hatt mye moro av å presentere den som str 1 år. Får noen hevede øyenbryn der :)

    SvarSlett
  3. Så flott! Helt perfekt til deg :)
    Garnet ser helt herlig ut.
    God helg,
    klem :)

    SvarSlett
  4. Utrolig fin!!!
    Skikkelig snasen, litt sånn konservativ, men med lekent snitt.

    SvarSlett
  5. Kjempefin! Likte garnet veldig godt også. Skjønner godt at du er fornøyd med denne :O) Fikk også litt lyst til å strikke den....
    Ja størrelser, strikkefasthet og diverse variabler kan lure oss godt innimellom - og noen ganger har det rett så godt utfall, hehe...

    SvarSlett
  6. Ååå, den var bare kjempelekker! Så fin passform, og du passer jo 4 år str helt perfekt ;)

    Virkelig nydelig!

    Klem

    SvarSlett
  7. Så fin den ble, og ikke dumt å komme inn i str 4 år ;)

    SvarSlett
  8. Fine Trine:) (eller var det Ullernfrue nå?)
    Du ser fantastisk ut i størrelse 4 år!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)