søndag 24. juni 2012

Bil genser

 En veldig god og flott kollega, har en sønn på snart 3 år.
Som de fleste gutter i den alderen, så elsker han biler :-)
Kollegaen min kan strikke, men får dessverre ofte vondt i skuldrene av det.
Jeg lovet henne derfor at jeg skulle strikke noe til V.
 Oppskriften jeg delvis fulgte til å strikke lillebror sin genser, i rødt, hvitt og blått
måtte bare prøves en gang til.
Og som nesten alltid skjer så går hjernen noen runder samtidig som det strikkes noen runder.
Og ideen med en bord med biler dukket opp.
Bil-borden fant jeg på ravelry.com
Søkte på biler, deretter prosjekter og fant en bord med biler .
Ble skikkelig stilig om jeg skal si det selv
Brukte 200g Drops Baby Merino
Pinne nr. 3,5
Hovedfargen er blå, mens mønsterfargen er lime og marine.
Så får vi krysse fingre for at genseren passer :-)

Værmeldingen sier fint vær til uken over østlandet.
Da blir det kanskje mer strikking i Baby Merino
Passer ypperlig til strikking i sommervarmen.

10 kommentarer:

  1. Så flott genseren ble med bil-borden.
    Håper det blir varmere dager.
    :)

    SvarSlett
  2. Så flott genser du har strikket til en liten prins! Ha en fortsatt fin sommeruke!

    SvarSlett
  3. Fin genser, og den bil-borden gjorde seg veldig godt. Denne blir nok populær! :)

    SvarSlett
  4. Utrolig tøff! Bilborden gjør seg virkelig, og strukturen i det blåe er lekker. Også så deilig og mykt garn! Tipper både kollega og sønn blir knallfornøyde!

    SvarSlett
  5. kjempefine biler, og så fint mønster på selve genseren!!
    Så snilt å strikke og gi bort!

    SvarSlett
  6. Kjempeflott genser, blir nok populær:)

    SvarSlett
  7. Så tøff!
    Helt perfekt til en liten gutt - så kule biler :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)