lørdag 7. januar 2012

Tine Solheim møter Drops

 For ganske lenge siden kjøpte jeg boken: Retromasker av Tine Solheim.
Hun lager mye fint, men ofte litt for mye "bling" etter min smak.
Og med det mener jeg perler, paljetter og pelsgarn
Men mange av mønstrene er superlekre.
Denne modellen falt jeg umiddelbart for.
Noen paljetter som jeg kuttet ut.
 Og i høst var det salg på Drops Lima, blanding av ull og alpakka.
Lima er er deilig garn å strikke med.
Så ganske mye ble med hjem.
Nyttårsforsettet mitt er å bedrive litt egostrikking,
og som sagt, så gjort.
Genser til trinemamma
 Tykkere garn enn det som er i orginal oppskriften.
Men som ekte strikker gjør man tilpasninger.
Mens jeg søkte på masketall osv på Lima,
dukket det opp mange oppskrifter med en ekstra kant nederst.
Så da ble det slik.
Det gikk med nesten 500 g Lima
Planen var å ta bilder i dagslys,
men jeg prioriterte januarsalget mens lyset var på sitt beste  :-)
Bildene er derfor tatt i kveldslys og den utrolig lekre blåfargen kommer ikke til sin rett.
Dette bildet måtte jeg bare ha med.
Det er storesøster på 9 som har tatt bildene.
Hun kommanderte sin mor som en ekte fotograf.
" Gi meg en ny posisjon... SMIL....Hold inn magen"

Jeg er superfornøyd med både fotograf og genser :-)

5 kommentarer:

  1. Knallfin genser! Og klart man må benytte de lyse timene på dagen til salg og shopping! God prioritering! (o:

    SvarSlett
  2. Så flott!
    Egostrikk er jammen lurt :)
    Jeg har også den boka og er veldig enig med deg - det kan bli en del ekstra bling-bling!

    Du har en kjempe flink fotograf!

    Ha en fortsatt fin lørdagskveld,
    klem

    SvarSlett
  3. Egostrikk høres ikke så dumt ut. Selv er det lengesiden jeg strikket noe annet en tilbehør til meg selv. Dvs jeg har noen UFO liggende som jeg nok burde legg litt mer synlig, så kanskje det ble en runde av og til.
    Denne genser ble kjempefin, den sitter så fint på deg!
    Har tilgode å prøve LIMA garn, må snart ta en tur på netthandel trur jeg. De har ikke LIMA eller Nepal på husfliden her i Bodø.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Pernilla

    SvarSlett
  4. Hei - titter innom på søndagskvelden. Så fin genser du har strikket. Likte både mønster og garn. Kos deg videre på nyåret =)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)