søndag 26. februar 2012

Vinterferie votter

Vår lille familie har tilbrakt vinterferien på Gran Canaria
Der var det sol og norsk sommer.
Varmt på dagen, men kjølig om kvelden
 Mesteparten av dagene gikk til bading i hotellets basseng.
Vannet i sjøen ble for kaldt.
Og hva er vel mer naturlig enn å sitte ved et basseng,
i strålende solskinn og varmt,
og strikke ullvotter
Jeg er i følge familien : Strikkegal
Tror nok at mange av de som satt ved bassenget også syntes det :-)

Vottene er strikket i Lima fra Drops.
En herlig blandig av ull og alpakka.
Har strikket votter i Lima før, syntes de virket litt tynne eller luftige ved bruk.
Jeg fryser lett på hendene.
Derfor tenkte jeg denne gangen at jeg skulle strikke mønster,
slik at de ble tykkere.

 De første jeg strikke ble smale og fine til min hånd.
De neste jeg strikket fikk flere masker og ble bredere.
De passer nok flere..
Mønsteret er etter eget hode.
Det finnes sikkert veldig like votter, for ikke snakk om prikk like votter der ute.
Men hvordan jeg ville strikke vottene dukket opp i hodet mitt
ved en bassengkant på Gran Canaria.
Det gikk med ca 115 gram Lima per par.
De er strikket på pinne 3,5.

Det var superhyggelig å komme tilbake til Norge.
Åpne bloggen og se alle koselige kommentarene :-)





13 kommentarer:

  1. Vottene dine er kjempefine! Og superlekkert fargevalg. Håper dere hadde en flott feire sydpå! Ha en fortsatt hyggelig søndagskveld.

    SvarSlett
  2. Kjempefine votter du har strikket. Det er helt klart naturlig å strikke votter ved bassengkanten når man skal hjem til Norge etterpå. Ha en fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  3. Kjempefine votter og strikkegal har vi da vel virkelig lov til å være:)

    SvarSlett
  4. Så utrolig flotte votter. Og jeg må si du fikk utnyttet ferien godt - imponert over 4 par!!

    SvarSlett
  5. Disse var kjempefine altså :) Jeg pleier å syns det er rart å strikke vintersaker her i sommervarmen jeg... Kan tenke meg noen syns det var rart rundt bassengkanten ja :) Samme det... Har man strikkelyst, så har man strikkelyst... Jeg har forresten strikka på kino for litt siden... Da jeg var med lillemann på Ole Brumm.... :D

    SvarSlett
  6. Høres ut som en deilig vinterferie! Fine votter du har strikket:-) Litt morsomt; jeg lagde akkurat et innlegg med nesten samme overskrift - jeg har også strikket votter i vinterferien. Hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  7. Så herlig å sitte ved bassengkanten å strikke så fine votter.
    Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  8. Knallfine votter! Ingenting er bedre enn ferie i tillegg til å strikke :)

    SvarSlett
  9. Superfine votter! Likte mønsteret kjempegodt:)

    SvarSlett
  10. Oi, så flotte votter! Det er vel helt naturlig å strikke ullvotter i syden. Må man strikke, så må man strikke ;)

    SvarSlett
  11. Wow - så flotte ullvotter. Skjønner godt at du strikket ullvotter ved bassengkanten i syden - Det er da helt naturlig :-D

    SvarSlett
  12. Hei! Sånne votter liker jeg! Veldig fine! Lurt med to farger og korte trådskift, da virker vottene stødigere og tykkere, syns jeg. Er litt spent på det garnet - hvordan oppfører det seg i bruk, tro?
    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)