mandag 24. februar 2014

OL derpå :-)

 Da er OL over for denne gang.
Selv om vi ikke var i Sotsji, 
finnes det andre og gode måter og støtte våre idrettshelter,
med hjemmelaget OL-lue
Så vi gjorde som alle heklemennesker i Norge
Heklet OL-lue.
Jeg strevde mye med å luene i riktig størrelse.
De 2 første ble for store, og man må hekle et stykke for å se det. 
 Men det gikk til slutt (puh)
Den ene er heklet i Lanett, mens den andre har jeg brukt Dale Babyull.
Jeg var såpass tidlig ute at de ikke var utsolgt for lyseblå.
Barna elsker luene og har bodd i de siden
 Og mellom alle medaljene, smøreproblemer, intervjuer osv
så var det tid til uteaktiviteter
For siste OL uken falt sammen med vinterferien i Oslo
Litt flaks skal man jo ha
 For lillebror var det veldig flaks at han fikk ha med Harepus,
som er klassens kosedyr.
Mor tenker det nok med som litt uflaks å ha en harepus å passe på
hele vinterferien...
Men vi har ikke mistet ham, 
og OL-lue fikk han i premie for å ikke ha blitt borte i ferien.
Klassedyret til storesøster ble satt litt for nærme peisen
og ble ikke seg selv igjen
Ikke hos oss altså :-)
Da er vi klare for ny hverdager på rekke og rad :-)

Hørt under OL hos trinemamma
Storesøster: Hva er det du ser på, lillebror?
Lillebror: Jeg ser på freestyle
Storesøster: Er det noen nordmenn med?
Lillebror: Nei bare damer !!


1 kommentar:

  1. En fin gjeng med fine luer :-) Jeg har bestilt garn for å prøve meg på en sånn en, men innen garnet kommer og jeg har fumlet meg fram til riktig størrelse er vel både ol-feberen og lue-været over.. Pyttsann!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)