mandag 4. februar 2013

Den viktige pinnestørrelsen

 Til jul strikket jeg rosa sokker til to tenåringsjenter.
De ble så glade at de bestilte et sokkepar til en venninne.
Først strikket jeg en sokk,
men så måtte jeg bare strikke et par FWSS luer.
Da jeg skulle strikke sokk nr 2,
innbilte jeg meg at jeg hadde brukt pinne nr 3.5.
Av og til er jeg ganske så innbilsk
Første sokk var strikket på pinne nr 3.
Forskjellen var absolutt synlig.
Så det var bare og strikke en ny sokk med pinne nr. 3
Fordi viste jeg passet :-)

Man lærer så lenge man lever
og fremdeles så lærer jeg :-)

7 kommentarer:

  1. Ups, utrolig irriterende!
    Ikke annet å gjøre enn å strikke nytt, nei.

    SvarSlett
  2. I alle dager, blir det virkelig SÅ stor forskjell på ett halvt nr feil? Så kjedelig da. Har du nok garn til å strikke enda en med 'feil' nummer så har du jo ett par til da ;)

    Nydelige sokker hvertfall!

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  3. Det ble utrolig stor forskjell! Men da får du vel fort to par sokker du da:-) Er jo veldig hyggelig at de likte dem så godt at de ville ha flere:-)

    SvarSlett
  4. Ojsann, sånt kan skje! Men det blir jo flotte sokker - og som det sies lengre opp her så er det jo mulighet for enda et par :)
    Morsomt at de blir satt sånn pris på, da! :)

    SvarSlett
  5. Obs.utrolig at det blir så forskjellig.
    Det er så gøy når motakerene av det vi strikker er så fornøyde.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  6. Viktig erfaring!! Du gjør neppe samme feilen igjen ;) Fine sokker da.

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)