søndag 6. januar 2013

Lillebrors piratgenser

 Så glad kan man bli når mamma har strikket ny genser.
Og slik poserer modeller i følge lillebror :-)
 Jeg har vel som de fleste et nyttårsforsett...
om å bruke mer av det store garnlageret mitt.
Lillebror trengte ny genser og jeg fant en oppskrift på Garnstudio
som herremannen likte. 
Oppskriften heter Captain Jack

 Fargene ble valgt etter utvalget i garnlageret.
Helst ville lillebror hatt rød genser.
men det gikk greit selv om det bare var litt rødt.
Den er strikket i Lima 
på pinne 3,5.
Litt tungt for armene med så tynne pinner,
men da blir det mere hold i genseren.
Og da fulgte jeg også oppskriften.
Lillebror er passe fornøyd, for han synes genseren er litt tykk.
men farger og mønster var helt topp :-)

Jeg har kjøpt masse Pt2 på tilbud, så kanskje det blir en til
men tynnere.... vi får se

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer både om egostrikkeåret 
og ikke minst snowflake-kjolen.
Setter pris på hver eneste en :-)

7 kommentarer:

  1. Så flott den ble! Og kjekk modell :)

    SvarSlett
  2. Finnes det noen små gutter som IKKE liker pirater? Flott genser!

    SvarSlett
  3. Tøff genser!
    Det er så herlig når de blir så glad :)

    SvarSlett
  4. Den var stilig!! Gøy å strikke noe som faller i smak!

    SvarSlett
  5. Den var skikkelig kul! Flott posering! :-)

    SvarSlett
  6. For en stilig lillebror! Og han har helt rett, sånn poserer man. Flott genser, denne må jeg prøve

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)