søndag 28. oktober 2012

Lillebrors pulsvanter

 Jeg bruker ofte Drops Merino Extra Fine når jeg strikker.
Og får ofte spørsmål om det nupper.
Ja litt.
 Lillebror sine pulsvanter er brukt minst 2 sesonger.
Og bruken kan være røff.
Og klart at de ikke ser helt ut som nye, men hva gjør vel det
 Det viktigste er å følge vaskeanvisningen.
Ellers siger garnet en del.
Jeg slenger  i vaskemaskin på 40 grader ullvask.
Lillebror er fryktelig glad i sine pulsvanter.
De er jo mye enklere å ta på en votter, må vite :-)
 
Ha en strålende uke 

2 kommentarer:

  1. Jeg har dessverre dårlig erfaring med det garnet, men har tenkt at jeg skulle gi det en sjanse til - sikkert bedre i småplagg enn i et GAAA som jeg prøvde det til;-) Pulsvantene har jo holdt seg bra ser det ut til!
    Hvilket garn bruker du til calorimetriene - og bruker du masketall i forhold til oppskrifta? Jeg har ikke laget før, men tenkt mange ganger at det måtte vært fin bruk av løse nøster og rester av deilig garn:-) Jammen hadde du flaks med de knappene også. Ha en finfin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne. Jeg bruker en del Drops Merino extra fine, pinne nr 4 og 120 masker.
      I tillegg bruker jeg enten dobbel tråd tynn alpakka eller dobbeltråd babyull eller en balnding av de to. Alltid 120 masker og pinne 4 :-)

      Slett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)