lørdag 6. november 2010

Inspirasjon

Muffins-luer
I går drev jeg og surfet rundt på diverse strikkeforum. Og inne på hobbyboden hadde Glitzy linket til en utrolig søt oppskrift cupcakelue. Og jeg ble skikkelig inspirert.

Jeg måtte bare prøve ut oppskriften. Og den var lett som en plett.
Siden jeg var hjemme med sykt barn hadde jeg ganske god strikketid. Så i løpet av dagen så tre luer dagens lys

De er strikket i Drops merino extra fine. Jeg fikk brukt litt rester fra garnlageret, hvilket er av det gode. Dessverre er ingen av modellene hjemme, så bildene ble litt kjedelige

De ble skikkelig sukkersøte.
Siden mine barn er litt for store havner disse i gave-esken

Ellers er huset vårt solgt. Det gikk ganske fort. Budrunden varte i litt under 3 timer. Og vi er veldig fornøyd med resultatet.
Det er veldig mye å gjøre når man skal flytte, så strikketiden blir litt mindre. Men siden strikking er nesten er litt terapeutisk passer jeg på å få litt terapi hver dag :-)
Nå har jeg vært og kjøpt hefte med Arne og Carlos luer. Og det spørs om det ikke blir en cheese attack lue til lillebror etterhvert






9 kommentarer:

  1. Disse likte jeg også, kanskje jeg skal ta en dykk i garnlageret mitt jeg også :)

    SvarSlett
  2. De var kjempesøte. Nå har du inspirert meg:)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Så søte de var. Hmm, tror kanskje jeg må kjøpe det lueheftet jeg og.
    Grattis med salg, og lykke til med flyttinga

    SvarSlett
  4. Så morsomme luer! Imponert over produktiviteten også! :)

    SvarSlett
  5. Hihi, jeg falt også for det mønsteret. Kjempegøy lue å strikke, og veldig kjapp. Tror Cecilia blir glad for link til bloggen din, hun ville gjerne se ferdige luer hvis noen strikket dem.

    Anbefaler å gå ned i pinnestørrelse på Cheese Attack luen, ellers blir den veldig slaskete.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg, det varmer!!

    Ha en kreativ helg!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med hussalg! Deilig at det går fort når man først skal selge!

    De luene du har strikket er fantastisk flotte. En sånn MÅ jeg strikke! Takk for at du linker!

    Klem

    SvarSlett
  8. Gratulera med hussalg!! Så bra at det gjekk så fort. Flott hus de har kjøpt dykk og.
    Herlege cupcakeluer. ;) Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  9. Jeg har lenge tenkt på å lage slike søte luer, men plutselig er jentene for store til at det er søtt. Mulig jeg må satse på det nyeste tantebarnet :-)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)